Sunday, June 28, 2009

Betapa Pentingnya Kad Pengenalan Pada Hari Ini!!

Petang tadi gua g pasar malam dengan bapak gua.. Biasa la.. Nak g dgn sapa lg.. Bapak gua je rajin nak g pasar malam zaman skang ni.. Eh apa lak gua ni anak bapak? Tapi btol gak.. Kompem2 la gua anak bapak.. xkan anak rimau lak kan? Ok kita teruskan penceritaan..

Kitaorang pegi pasar malam ni sebab nak beli makanan.. Mak gua leteh+malas nak memasak malam ni.. so pegilah kami dua beranak ke pasar malam.. Sampai je destinasi, gua yang membawa kereta evo ini, terus cari parking.. Dah parking kereta, gua dengan bapak gua pon berpisah.. Bukan berpisah cam jejak kaseh la deii.. Berpisah beli makanan la!! Gua pon g beli makanan gua, manakala bapak gua lak g beli makanan dia, mak n adek lelaki gua..

Dalam perjalanan gua nak membeli makanan, gua terjumpa banyak gle awek cun.. Rambang beb mata gua.. Bukan rambang mata nak beli makanan tp rambang mata tengok awek.. Kata lelaki.. Standard la.. Haha.. Baru gua tau rupa-rupanya ramai awek cun g pasar malam hari selasa ni.. Amat berbeza dengan pasar malam hari sabtu dimana pengunjung-pengunjungnya terdiri daripada pakcik-pakcik, makcik-makcik, indon-indon dan bangla-bangla.. Naik bosan gua g pasar malam sabtu.. Ok pasni gua g pasar malam selasa je.. Huahauhauau.. Kemudian gua terjumpa satu gerai ni.. Gua tengok nasi lemak akak ni cm sedap.. Erk!! Siot la lu orang pikir lain.. Gua tengok nasi lemak masakan akak tu la! Bukan 'nasi lemak lain'.. Dem la u! U too! Tq.. I love u.. U too? Ok2.. Gua pon beli nasik lemak lauk ayam sambal n kerang sambal kat gerai tu.. Pehhh.. Sedap gle weh.. Seyes tak tipu.. Sedap sehingga menjilat aiskrim pedelpop! Ye la.. xkan nak jilat jari.. Bosan.. Ingt gua ni kucing ke? Ok pasni bole beli lg kat gerai tu.. Pas selesai membeli makanan, gua g lepak kat kereta jap..

Ngah-ngah sedap melepak sambil minum air kelapa, tiba-tiba muncul seorang awek cun.. Pehh.. Awek ni pakai baju kurung.. Tau-tau je gua ni minat awek pakai baju kurung.. Gua saja buat-buat tak nampak.. Tapi awek ni cam usya-usya gua lak.. Kemudian dia berjalan ke arah gua bila dia perasan gua curi-curi pandang dia.. Pehh.. Peloh jantan gua da menitik.. Gua agak awek ni berumur dalam lingkungan 18 tahun kot.. Kira lepas 20 sebatan la.. Haha.. Gua tetap buat-buat kool walaupon awek ni semakin dekat dengan gua.. Gua baru nak telan air liur, tiba-tiba awek tu bersuara..


Cik Awek: Derma
Encik apiez :Eh..duit tak da....hehehe..
Cik Awek: ok, xpe, pakcik
Encik apiez: ........

No comments:

Post a Comment