Sunday, June 28, 2009

Aku Bukan Lelaki Sempurna...

aku..
adalah makhluk yang bernama lelaki..
punya akal fikiran..
punya perasaan..

aku..
kadang2 mengukir senyuman dibibir..
kadang2 berjenaka..
tetapi ..
siapa mungkin tau isi hati ku?

aku..
mungkin terpaksa senyum untuk gembirakan orang lain..
mungkin terpaksa ketawa untuk hiburkan mereka..
hipokritkah aku?
mungkin ya.. mungkin tidak..
tapi yang pasti..
niat ku murni..
berharap agar semua orang di dunia ini gembira selalu..

aku..
bukanlah lelaki sempurna..
ku tidak berjaya gembirakan ' dia'
ku gagal buat 'dia' tersenyum..
ku tidak terdaya untuk menunaikan permintaan hatinya..

semuanya salahku..
hanya aku..
dan pasti aku..
puncanya aku..

ku pikul beban ini berseorangan..
ku gagahkan kaki ini melangkah pergi..
ku redah jalan yang panjang tanpa tujuan..
ku berjalan dalam kesepian..

mata-mata memandang sepi..
ah pedulik..
ku terus melangkah..
dan terus maju ke depan..
sehingga tak pasti di mana ku berada..?
lalu ku bukak mulutku..

"Erk.. bang.. tumpang tanya.. jamban kt mana? saya da tak tahan ni.. adeh.."


notakecik: maaf kepada pembaca2.. jiwa agak kaco kebelakangan ni.. taktau nape.. mayb stress dengan kehidupan kot.. uhuk2.. hope pasni aku akan kembali berjenaka.. hehe.. tunggu kedatangan ku ya? =)

No comments:

Post a Comment